Μάθε παιδί μου… γράμματα

Το φυλλάδιο της  “Αλληλεγγύης” για την ΠΑΙΔΕΙΑ…  σε pdf: filadio_paideia.pdf

filadio_paideia.jpg

Το «Μνημόνιο» και ο «Καλλικράτης»
διαλύουν και την ΠΑΙΔΕΙΑ
Θα τους αφήσουμε;

Η εκπαίδευση των παιδιών μας δεν μπορεί να ακολουθεί «τους νόμους της αγοράς». Επιμένουμε και αγωνιζόμαστε για δημόσια, δωρεάν παιδεία.

filadio_paideia2.jpg

Παιδικοί σταθμοί

“Πέρσι ήμουν στον 1ο Βρεφονηπιακό Σταθμό. Φέτος έκλεισε. Όταν ξαναπήγα σχολείο δεν βρήκα κάποιες από τις φίλες μου. Εμαθα ότι φέτος έγιναν πάρα πολλές αιτήσεις γιατί πολύ περισσότερες μαμάδες αναγκάζονται πια να πάνε για δουλειά.
Δεν πήραν τα υπόλοιπα παιδάκια γιατί ούτε αρκετοί σταθμοί υπάρχουν ούτε αρκετές δασκάλες. Είμαστε, λένε, πολύ περισσότερα παιδιά απ’ ό,τι θα έπρεπε και όλες οι κυρίες που μας φροντίζουν δεν προλαβαίνουν…
Πέρσι, για πρώτη φορά, οι γονείς μου αναγκάστηκαν να πληρώσουν στο Σταθμό ώστε να μπορώ να τρώω. Τους είπαν ότι ήταν απαραίτητο γιατί δεν υπάρχουν χρήματα.
Εχω ακούσει ότι μειώνονται πολύ τα χρήματα που δίνει η κυβέρνηση και ο δήμος για τα παιδιά. Και μάλλον γι’ αυτό βάζουν τους γονείς μας να πληρώνουν…”

• Για τη φετινή χρονιά κατατέθηκαν 602 αιτήσεις από τις οποίες έγιναν δεκτές οι 412.
• Οι ελλείψεις σε προσωπικό φτάνουν σε πολλές περιπτώσεις και στο 43%.
• Την περσινή χρονιά επιβλήθηκαν στους βρεφονηπιακούς σταθμούς «τροφεία». Οι γονείς κατέβαλαν συνολικά 126.500 ευρώ. Η κεντρική χρηματοδότηση (1.300.000 περίπου) καλύπτει τους μισθούς των δασκάλων και του υπόλοιπου προσωπικού των σταθμών ενώ η χρηματοδότηση από τον Δήμο καλύπτει τα υπόλοιπα έξοδα λειτουργίας των Σταθμών. Το φαγητό των παιδιών στοίχισε περίπου 43.000 ευρώ, οι αμοιβές όσων συμμετέχουν στο Διοικητικό Συμβούλιο, που για πρώτη χρονιά δόθηκαν πέρσι, ήταν περίπου 14.500 ευρώ συν περίπου 50.000 ευρώ από την προηγούμενη χρονιά μας κάνουν 107.500 ευρώ. Πάνω κάτω δηλαδή αυτά που αναγκάστηκαν να πληρώσουν οι γονείς…
Υποψιαζόμαστε ότι απλά επιχειρούν να μας συνηθίσουν στην ιδέα ότι για την εκπαιδευση των παιδών μας πρέπει να πληρώνουμε…

 filadio_paideia3.jpg

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

“Φορτωθήκαμε τις τσάντες μας και επιστρέψαμε στα σχολεία μας. Το σχολείο μάς αρέσει. Βρίσκουμε τους φίλους μας από τη γειτονιά, οι κυρίες είναι καλές και παρόλο που αναγκαστικά καταργήθηκαν κάποια τμήματα, τελικά οι δάσκαλοί μας κατάφεραν να μην είμαστε πολλά παιδιά σε κάθε τάξη. Καλά είναι.
Μας στεναχωρεί όμως ένα πράγμα. Τα προηγούμενα χρόνια ορισμένοι συμμαθητές μας έκαναν και φροντιστήριο μέσα στο σχολείο. Μάθαμε ότι λέγεται «ενισχυτική διδασκαλία». Φέτος δεν υπάρχει γιατί έγιναν, λέει, περικοπές. Κρίμα γιατί είναι άδικο για τα παιδάκια που οι γονείς τους δεν μπορούν να τα βοηθήσουν και μένουν πολλές φορές πίσω… αλλά και για τους συμμαθητές μας που προέρχονται από άλλες χώρες, δεν ξέρουν καλά ελληνικά ούτε μιλάνε ελληνικά στο σπίτι τους.”

Στον κρατικό προϋπολογισμό το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του υπουργείου Παιδείας έχει μειωθεί κατά 100 εκατ. ευρώ και κατά επιπλέον 100 εκατ. ευρώ οι πιστώσεις νέων προγραμμάτων του.
Κάθε χρόνο η κυβέρνηση δίνει στις σχολικές επιτροπές χρήματα για τα έξοδα των Δημοτικών, των Γυμνασίων και των Λυκείων. Τα χρήματα αυτά έρχονται σε πέντε δόσεις.
Τον Ιούνιο του 2009 η πρώτη δόση (σχολικές επιτροπές Αγ. Αναργύρων) ήταν περίπου 270.000 ευρώ. Τον Ιούνιο του 2010 η πρώτη δόση ήταν 100.000 ευρώ.
Δεν είναι μεγάλη η διαφορά; Θα έχουμε, λέτε, προβλήματα μέσα στη χρονιά από έλλειψη χρημάτων;

 filadio_paideia4.jpg

Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση

“Μεγαλώνω και ακούγοντας, συζητώντας ή ψάχνοντας μόνος μου γίνομαι πιο υποψιασμένος. Βλέπω και την κατάσταση γύρω μου τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι και τη γειτονιά μου και νιώθω ότι τα πράγματα όλο και δυσκολεύουν.
Στην τάξη μου έχω συμμαθητές τέσσερα και πέντε χρόνια μεγαλύτερους, ενώ κάθε χρόνο βλέπω ότι ένα ποσοστό εγκαταλείπει οριστικά το Γυμνάσιο. Κάμποσοι είναι και όσοι «μένουν» στο τέλος της χρονιάς ή περνάνε οριακά στην επόμενη τάξη. Λεφτά για φροντιστήρια όμως δεν έχουν όλοι…
Από την άλλη βαριέμαι αφόρητα… είναι και η ηλικία περίεργη… Κολλάω στον υπολογιστή, μια και η παιδική χαρά δεν είναι πια για μας. Για κάνα μπασκετάκι ούτε λόγος, σπάνιο είδος. Φωνάζει η μάνα μου να βγω καμιά βόλτα. Ολο σπίτια κι αυτοκίνητα έχει γύρω μου, πού να πάω;
Σε λίγο θα τη βγάζω κι εγώ στις καφετέριες… Και πάλι θα μου φωνάζουν…”

«Αυτοαξιολόγηση» των σχολείων και κατηγοριοποίησή τους σε «καλά» και «κακά», με χορηγούς και σπόνσορες ή με την επιβολή διδάκτρων. Πολλοί σύμβουλοι έχουν ήδη καταθέσει στους συλλόγους εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, ερωτηματολόγια με τα οποία διερευνάται το μεγεθος της οικονομικής συμβολής των Συλλόγων Γονέων στο κάθε σχολείο…
Φέτος υπέβαλαν αίτηση συνταξιοδότησης 11.500 εκπαιδευτικοί, αριθμός ρεκόρ! Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, διορίστηκαν 2.825 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, 50% λιγότεροι από πέρσι. Χαμηλές είναι και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Τα κενά αντιμετωπίζονται, προς το παρόν, με υπερωριακή απασχόληση, με τη θέσμιση δεύτερης ειδικότητας, με μετακινήσεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια κ.λπ. κ.λπ.
Οι μεγάλες πρωτιές που εμφανίζει η Δυτική Αττική στα φαινόμενα της «σχολικής αποτυχίας» και της «σχολικής διαρροής», με χαρακτηριστικότερη το 10% (552 μαθητές) σχολικής εγκατάλειψης, σχετίζονται άμεσα με την οικονομική κατάσταση και την ευημερία των οικογενειών των μαθητών. .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *