Αυξήσεις αυτοί; Ανυπακοή εμείς!

Πόσοι από εμάς πήραμε αύξηση 40% στο μισθό μας;
Γιατί να πληρώσουμε 40% ακριβότερο εισιτήριο;

blog-1.jpg

Στην κυβέρνηση δεν αρκούν οι περικοπές μισθών και συντάξεων, η αύξηση της έμμεσης φορολογίας, και η έκρηξη της ανεργίας. Μέσα σε μια νύχτα και μετά τις τεράστιες (έως και 100%) στα «λαϊκά» τρένα και τον προαστιακό, αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές των εισιτηρίων των αστικών ΜΜΜ πάνω από 40%.

Πρόκειται για ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στα λαϊκά εισοδήματα καθώς είναι γνωστό ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς εξυπηρετούν κυρίως, τους εργαζόμενους, τη νεολαία, τις γυναίκες και τους ηλικιωμένους.

Η κυβέρνηση του μνημονίου, της τρόικα και των μεγαλοεργολάβων ισχυρίζεται ότι το κράτος δεν έχει λεφτά για τις δημόσιες συγκοινωνίες και ότι είναι μονόδρομος η αύξηση των εισιτηρίων.

Ξεχνά να μας πληροφορήσει όμως ότι: 

  • επιδοτεί τις ιδιωτικές εταιρίες στην ακτοπλοΐα με 110 εκατομμύρια ευρώ.
  • Επιδοτεί το αεροπορικό μονοπώλιο Aegean-Βγενόπουλου.
  • Επιδοτεί τον ιδιωτικό ΟΑΣΘ της Θεσσαλονίκης με 110 εκατ. ευρώ.

Ένα κραυγαλέο παράδειγμα 

Η σύγκριση της ΕΘΕΛ και της αντίστοιχης λεωφορειακής εταιρείας της Θεσσαλονίκης που είναι ιδιωτική είναι κραυγαλέα.

Η κρατική ΕΘΕΛ διακινεί 420 εκατ. επιβάτες το χρόνο και επιδοτείται με 75 εκατ. ευρώ.

Η ιδιωτική εταιρεία της Θεσσαλονίκης με το μισό μεταφορικό έργο (180 εκατ. επιβάτες) λαμβάνει από το κράτος 110 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή 35 εκατομμύρια ευρώ περισσότερα για την μετακίνηση των μισών επιβατών. Ούτε η πιο δημιουργική λογιστική δεν μπορεί να εξηγήσει ένα τέτοιο παράδοξο.

Επιχείρηση «λάσπης» κατά των εργαζομένων 

Με στόχο την ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών αλλά και την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων πρώτα των εργαζομένων σε αυτές και ύστερα σε όλους τους εργαζόμενους, η κυβέρνηση έχει βάλει στο στόχαστρό της τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ. Το κόλπο είναι παλιό. Πρώτα ξεκινά η προπαγανδιστική επίθεση κατά του κλάδου. Έτσι η κυβέρνηση θέλει να μας πείσει ότι:

• οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες είναι υψηλόμισθοι.  Δεν είναι υψηλόμισθος ο οδηγός που με 15 χρόνια υπηρεσία παίρνει 1.200 ευρώ το μήνα. Υψηλόμισθοι είναι οι μάνατζερ και οι σύμβουλοι που διορίζουν οι κυβερνήσεις.

• οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες είναι υπεράριθμοι. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν ακόμη και τα ρεπό για να καλυφθούν οι ανάγκες.  

οι εργαζόμενοι ευθύνονται για τα ελλείμματα. Τα ελλείμματα οφείλονται στο κράτος που από το 1988 δεν πληρώνει επιδοτήσεις στον ΟΑΣΑ και σήμερα χρωστάει 2,7 δις. ευρώ. Ταυτόχρονα ο οργανισμός εξαναγκάζεται σε τοκογλυφικό δανεισμό από τις τράπεζες της τάξης του 10%. 

 «Δεν πληρώνω το χαράτσι» 

Επόμενο βήμα είναι ο «κοινωνικός αυτοματισμός», δηλαδή η δημιουργία συνθηκών ώστε η πλειοψηφία των πολιτών να στρέφεται κατά των απεργών. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται οι δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα ο οποίος χαρακτήρισε τους εργαζόμενους στα ΜΜΜ «τεμπέληδες» και «υψηλόμισθους» και όσους συμμετέχουν στο κίνημα «δεν πληρώνω το χαράτσι» «τζαμπατζήδες» και «αντικοινωνικούς».

Η δημοτική κίνηση Αγίων Αναργύρων-Καματερού «Αλληλεγγύη», μαζί με δεκάδες ακόμα συνδικαλιστικές ή αυτοδιοικητικές οργανώσεις και τοπικές πρωτοβουλίες στέκουν αλληλέγγυοι στους αγώνες των εργαζομένων, σε ένα κοινό μέτωπο για δημόσιες συγκοινωνίες, ποιοτικές, ασφαλείς, επαρκείς και φτηνές.

Οι προτάσεις της «Αλληλεγγύης» 

Η τιμή του εισιτηρίου δεν πρέπει να καθορίζεται από τους «νόμους της αγοράς». Πληρώνουμε φόρους και δικαιούμαστε φτηνό εισιτήριο.  

Ειδικότερα προτείνουμε και διεκδικούμε τη δημιουργία δωρεάν δημοτικών λεωφορειακών γραμμών που θα κινούνται σε κυκλικές διαδρομές ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση των κατοίκων μέσα στα καινούργια όρια του Δήμου μας. Διεκδικούμε την ανάθεση στο Πολυτεχνείο κυκλοφοριακής και συγκοινωνιακής μελέτης για την ορθολογική διευθέτηση των δεκάδων λεωφορειακών γραμμών που διαπερνούν το δήμο μας και την ένταξη του προαστιακού και των αστικών λεωφορείων σε ένα πλέγμα συνδυασμένων μεταφορών ώστε να επιλυθούν τα τεράστια συγκοινωνιακά προβλήματα που έχει η πόλη μας ελαχιστοποιώντας την επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

One thought on “Αυξήσεις αυτοί; Ανυπακοή εμείς!

  • 11 Φεβρουαρίου 2011, 04:01
    Permalink

    1) Στο ρεπορτάζ για τον ΟΑΣΘ συμπληρώνουμε ότι οι ιδιώτες μέτοχοι του ΟΑΣΘ (αλήθεια ποιοι είναι;) βάσει της σύμβασης με τον Αλογοσκούφη έχουν διασφαλίσει κέρδος 16% το οποίο το κράτος οφείλει να καλύπτει, και αυτό επιτυγχάνεται με την επιδότηση!

    2) Το ότι το κράτος δεν έχει λεφτά είναι πρόσχημα.
    Η επιδότηση των κάθε είδους ΜΜΜ πρέπει να γίνεται σε βάρος της ιδιωτικής μετακίνησης, ώστε να λειτουργεί ως κίνητρο για την αποσυμφόρηση των δρόμων, αλλά και τη μεταφορά εισοδήματος στις ασθενέστερες τάξεις.
    Σκεφθείτε, αν δεν υπήρχαν ΙΧ και είχαμε ένα ολοκληρωμένο και τακτικό δίκτυο ΜΜΜ!
    Η τουλάχιστον αν απαγορευόταν η χρήση ΙΧ για ΑΤΟΜΙΚΗ μετακίνηση (μόνον ο οδηγός) πράγμα πολύ συνηθισμένο στις ώρες αιχμής!

    3) Ο ανασχεδιασμός των γραμμών στο νέο Δήμο χρειάζεται ΑΜΕΣΑ, αφού υπάρχουν νέες δυνατότητες (στάσεις προαστιακού ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ και ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ)και προοπτικές (παράκαμψη Θηβών προς εθνική) που αλλάζουν το προφίλ της ζήτησης ΜΜΜ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *