14 σημεία για τον προαστιακό στους Αγ. Αναργύρους
Από το τρίτο τεύχος της “αποδρασης”
Πιστεύουμε ότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και ως τέτοια έχουν την αμέριστη συμπαράστασή μας. Πρέπει όμως η διέλευσή τους να εξασφαλίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών που διασχίζουν, σύμφωνα με τις ανάγκες και απαιτήσεις της εποχής μας.
Παραμένουμε στην αρχική μας θέση ότι το καλύτερο για τον τόπο μας θα ήταν: «Τα τρένα να σταματούν στον ΣΚΑ και να διοχετεύεται η κίνηση προς όλες τις κατευθύνσεις με υπόγεια μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς (π.χ. Προαστιακός, μετρό)» και εναλλακτικά «η διέλευση των τρένων από τις κατοικημένες περιοχές να γίνεται πλήρως υπογειοποιημένη».
Πιστεύουμε ότι η διεκδίκηση των παραπάνω δεν πρέπει να σταματήσει και πρέπει να εξαντλήσουμε όλες τις πιθανότητες υλοποίησής τους. Η υλοποίηση του επίγειου έργου κάνει σε όλους κατανοητό ότι στο κομμάτι αυτό υποβαθμίζεται η Πόλη μας και η ζωή των κατοίκων της.
Καταλαβαίνουμε ότι η αλλαγή του έργου σήμερα, με ευθύνη των προηγούμενων διοικήσεων του Δήμου, είναι πολύ δύσκολο να γίνει και γι’ αυτό ζητάμε να παρθούν όλα εκείνα τα μέτρα που χρειάζονται ώστε οι άσχημες επιπτώσεις να είναι όσο το δυνατό λιγότερες και τα οφέλη να είναι όσο το δυνατόν περισσότερα.
Πιο συγκεκριμένα ζητάμε:
1. Να μη γίνει η πέμπτη γραμμή (μόρτα) για το 301 και ο χώρος να δεντροφυτευθεί. Ο σταθμός στο 301 να λειτουργήσει μόνο ως σταθμός προαστιακού και όχι υπεραστικών συρμών, ώστε να επιβαρύνει όσο το δυνατό λιγότερο τον περιβάλλοντα χώρο. Πεποίθησή μας είναι ότι ο ΟΣΕ χρειάζεται την πέμπτη γραμμή γιατί σχεδιάζει να δημιουργήσει στο χώρο αυτό υποδομές τεχνικής υποστήριξης, πλυντήρια, λιπαντήρια και χώρο στάθμευσης των συρμών του. Αυτός πιστεύουμε ότι είναι και ο λόγος της δημιουργίας του σταθμού των υπεραστικών τρένων.
2. Να εκπονηθεί μελέτη από την ΕΡΓΟΣΕ για τον αριθμό των αυτοκινήτων που θα προσεγγίζουν τους δύο σταθμούς (301 και Πύργο) και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος με ρύπους καυσαερίων και θόρυβο.
3. Να εκπονηθεί κυκλοφοριακή μελέτη για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας, η οποία θα παίρνει υπόψη της δύο βασικές προϋποθέσεις.
3.1. Ό,τι μελετάται και προτείνεται να έχει ως γνώμονα ότι επιθυμούμε μια πόλη φτιαγμένη για τους ανθρώπους και όχι για τα αυτοκίνητα. Απαιτούμε μια Ανθρώπινη Πόλη.
3.2. Επιθυμία μας είναι η διαδημοτική κίνηση να διοχετεύεται στα όρια του Δήμου και όχι να τον διαπερνά.
4. Να μην κοπεί ούτε ένα δέντρο αν δεν μπορεί να φυτευτεί παρόμοιο και αν αυτό δεν είναι απαραίτητο αποκλειστικά και μόνο για τις βασικές ανάγκες του έργου και όχι για διευθετήσεις χώρων (αθλητικές εγκαταστάσεις ή άλλες χρήσεις).
5. Να μελετηθούν τρόποι ώστε οι χώροι κάτω από τις «μεγάλες γέφυρες» να μη γίνουν χώροι εναπόθεσης σκουπιδιών ή στάθμευσης εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων.
6. Να μη γίνουν πρόσθετα κτίσματα στον χώρο που αποκαλύπτεται. Η πιθανή ανάγκη ύπαρξης αποδυτηρίων και κυλικείων για τις αθλητικές δραστηριότητες να καλυφθεί σε υπόγειους χώρους κάτω από τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις.
7. Να μελετηθεί ο τρόπος που θα επιτρέπει στους πεζούς και τα ποδήλατα να διασταυρώνουν με ασφάλεια την Αγίων Αναργύρων και τους υπόλοιπους δρόμους, που πιθανά γίνουν, και να διατηρηθεί κατά το δυνατόν το ενιαίο του χώρου.
8. Να ερευνηθεί ο τρόπος και να απαιτηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, το πράσινο που θα καλύπτει το υπογειοποιημένο τμήμα να είναι υψηλό (δένδρα) και όχι θάμνοι και λουλούδια.
9. Τα δένδρα που θα φυτευτούν στο μη υπογειοποιημένο τμήμα να έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν και να κάνουν ρίζες σε έδαφος. Αυτό είναι σημαντικό γιατί τα φυτά μπορούν να αποκτήσουν περίπου το διπλάσιο ύψος από το βάθος της ρίζας τους (1 μέτρο ρίζα = 2 μέτρα ύψος). Πριν, λοιπόν, την εναπόθεση του χώματος να σπάσουν τα τσιμέντα και η άσφαλτος που καλύπτουν σήμερα τον πάτο της μεγάλης ζαρντινιέρας αριστερά και δεξιά των γραμμών.
10. Να δημιουργηθούν πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές της Κωνσταντινουπόλεως στο μη υπογειοποιημένο τμήμα.
11. Να ξηλωθούν οι γραμμές της Πελοποννήσου, να δεντροφυτευτεί ο χώρος, να ενοποιηθεί ο «Πευκώνας» με την «ελιά του Πεισίστρατου» και να αξιοποιηθεί πολιτιστικά.
12. Να διαπραγματευτούμε από τώρα την τύχη των χώρων του ΟΣΕ (αμαξοστάσιο, σταθμός Πελοποννήσου, χώρος εμπορευμάτων κ.ά.) που θα απελευθερωθούν την επόμενη διετία, με πρόθεση οι χώροι αυτοί να δοθούν στο Δήμο ως αντισταθμιστικά και να καλύψουν ανάγκες άθλησης, πολιτισμού και αναψυχής των πολιτών μας.
13. Να διασφαλίσουμε ότι θα υλοποιηθούν οι υποσχέσεις της ΕΡΓΟΣΕ για διαβάσεις πεζών με ασανσέρ, εγκατάσταση αυτόματου ποτίσματος από γεωτρήσεις που θα κάνει η ίδια, ανέγερση ηχοπετασμάτων κ.λπ., αλλά να προβλεφθεί και η συντήρησή τους.
14. Απαιτούμε από την πολιτεία τη διάνοιξη της οδού Κ. Παλαμά και την ολοκλήρωση της κάλυψης του ρέματος Καναπιτσερί για να ανακουφιστεί η πόλη μας από ένα μεγάλο όγκο διαδημοτικής κυκλοφορίας και να μετριασθούν οι επιπτώσεις από την αύξηση της κυκλοφορίας από και προς τους σταθμούς του τρένου.
Δημοτική Παράταξη, Ανοιχτή Πορεία Δράσης
Αντιπροσωπεία της «ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΔΡΑΣΗΣ» συναντήθηκε με το Δήμαρχο Νίκο Σαράντη την Τετάρτη 6/6/2007 . Η συνάντηση έγινε με πρωτοβουλία της παράταξής μας και με άμεση ανταπόκριση του Δημάρχου. Ξεκίνησε από την εκδήλωση της εφημερίδας «ΑΠΟΔΡΑΣΗ» για τα 40 χρόνια από τη χούντα.
Εκεί καλέσαμε το Δήμαρχο να χαιρετίσει, προκαλώντας τον, ο χώρος του Πευκώνα να μην μείνει μόνο «όνομα» αλλά να συνεχίσει να έχει και τη χάρη (δηλαδή πεύκα).
Η συνάντηση αφορούσε αποκλειστικά τα έργα που γίνονται στο Δήμο για τον Προαστιακό και τις άλλες δραστηριότητες του ΟΣΕ.
Καταθέσαμε στο Δήμαρχο τις απόψεις μας και συγκεκριμένες προτάσεις για την εξέλιξη των έργων αλλά και πώς τα έργα αυτά πρέπει να ενσωματωθούν στο Δήμο, χωρίς να καταστρέψουν τη ζωή των κατοίκων του.
Τον καλέσαμε να μη δώσει την ανοχή ή τη σύμφωνη γνώμη του, εάν δεν εξασφαλιστούν μελέτες από ειδικούς (π.χ. Πολυτεχνείο) σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωση και ανάπλαση των χώρων αλλά και το κυκλοφοριακό.
Τέλος του ζητήσαμε να αποφύγει τις μεμονωμένες αποφάσεις, να συνεργαστεί με τους δημότες των Αγίων Αναργύρων και θα μας βρει στο πλευρό του, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα μας βρίσκει διαρκώς απέναντι του.
εγώ είμαι υπέρ να φτιαχτεί, θα με εξυπηρετεί..αλλά χρήστο εσύ στο κεφαλάρι μένεις?ή στην κηφισιά?
Γενικες παρατηρησεις στα αιτηματα σας και μ ολο το σεβασμο..
1) Ο Σιδηροδρομος προυπηρχε των οικηματων εκατερωθεν αυτου…Τώρα αν οι προηγουμενες γενιες δεν μπορεσαν να εφαρμοσουν ενα οικιστικο σχεδιο αναπτυξης σωστο, τοτε λυπαμαι αλλα δε φταιει ο Σιδηροδρομος…
2) Αν ειναι δυνατον να περιμενετε οι Ελληνες φορολογουμενοι να επιβαρυνθουν με τοσα εκατομμυρια ευρω γι αυτα που ζητατε… (+ την ταλαιπωρια των μετεπιβιβασεων κλπ αν σταματανε τα τρενα στο ΣΚΑ)!!!
3) Ο Σιδηροδρομος σ ολο τον κοσμο σημαινει αναπτυξη για την καθε περιοχη…Κανει κρα που λεμε ο κοσμος να περναει απο τις περιοχες του το τρενο (υπεργεια, υπογεια ειναι μετρημενες στα δαχτυλα του χεριου αν υπαρχουν) εκτος φυσικα απο την Ελλαδα οπου διαφοροι δημοι/συμφεροντα/παραπληροφορημενοι αν και καλοπροαιρετοι πολιτες εχουν σηκωσει το λαβαρο κατα του τρενου…Τωρα το ποιος εχει δικιο (ο υπολοιπος κοσμος ή εμεις (μαλλον εσεις) ειναι προφανες νομιζω..
Οσον αφορα τωρα το
12. Να διαπραγματευτούμε από τώρα την τύχη των χώρων του ΟΣΕ (αμαξοστάσιο, σταθμός Πελοποννήσου, χώρος εμπορευμάτων κ.ά.) που θα απελευθερωθούν την επόμενη διετία, με πρόθεση οι χώροι αυτοί να δοθούν στο Δήμο ως αντισταθμιστικά και να καλύψουν ανάγκες άθλησης, πολιτισμού και αναψυχής των πολιτών μας.
Βεβαιως…Πληρωστε ως δημος το αναλογο τιμημα στον ΟΣΕ που ειναι ιδιοκτητης (και κατ επεκτασιν ΕΜΕΙΣ που με τα χρηματα μας συντηρειτε ο ΟΣΕ) και φτιαξτε οτι θελετε…Οχι ομως στο τζαμπα…Να πληρωσω εγω και ο διπλανος μου τις αθλοπαιδειες και τα παρκα στους Αγ Αναργυρους και στους καθε Αγ. Αναργυρους. Αρκετη γη εχει χασει ο ΟΣΕ στο τζαμπα ή με το έτσι θελω.
Αυτα ηθελα να πω, συγγνωμη αν το υφος μου ειναι καπως αλλα εχω κουραστει τοσα χρονια με αυτο το εργο…Πολιτες VS Κακο τρενο