Ο Δήμος παραδόθηκε άνευ όρων

Σήμερα στις 6 μ.μ. το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει για την έγκριση μνημονίου μεταξύ του Δήμου Αγίων Αναργύρων – Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και Ο.Σ.Ε. Α.Ε.

Όλο το μνημόνιο σε pdf

Το μνημόνιο, το οποίο υπεγράφη στις αρχές Νοέμβρη 2008 και κοινοποιήθηκε μόλις πριν από 2-3 μέρες, αποτελεί μνημείο αοριστίας για όλους όσοι γνωρίζουν αλλά και ασχολήθηκαν με το θέμα.
Περιέχει πράγματι αόριστες εξαγγελίες και υποσχέσεις, περιγράφει θέματα με πρωτοφανή προχειρότητα, δεν δεσμεύει πουθενά ούτε το Υπουργείο αλλ’ ούτε και την ΕΡΓΟΣΕ και, τελικά, δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία στάση δουλείας από το δήμο μας απέναντι στην κυβέρνηση και την ΕΡΓΟΣΕ.

Κατά την άποψη της ΑΠΟΔΡΑΣΗΣ, τρία είναι τα σημαντικά θέματα σ’ αυτή την υπόθεση του προαστιακού σιδηροδρόμου:
α: οι χώροι που απελευθερώνονται από τον ΟΣΕ,
β: η πέμπτη γραμμή και
γ: η αποκατάσταση του περιβαλλοντικού εγκλήματος, το οποίο επιτελείται στο δήμο κάτω από τη διαχρονική ανοχή των δημοτικών διοικήσεων.

Από αυτά τα τρία σημαντικά θέματα, τα δύο απουσιάζουν παντελώς και τεχνηέντως από το εν λόγω μνημόνιο, το δε τρίτο αντιμετωπίζεται από την ΕΡΓΟΣΕ και το υπουργείο μ’ έναν τρόπο καθαρά αποικιοκρατικό. Κι ο δήμος μας φαίνεται να συναινεί.

Μερικές πρώτες παρατηρήσεις

1. Για τους χώρους που απελευθερώνονται. Δεν μιλάμε φυσικά μόνο για τον χώρο των πρώην γραμμών Πελοποννήσου, αλλά για τους τεράστιους χώρους που θα μείνουν ελεύθεροι στον πρώην σταθμό του ΟΣΕ και στο αμαξοστάσιο αλλά και στην προέκταση του μεγάλου Πευκώνα (εκεί όπου σήμερα έχει στηθεί το απέραντο εργοτάξιο).
Καμία απολύτως αναφορά. Ούτε μία γραμμή. Είναι γνωστό, πως η κυβέρνηση και το Υπουργείο Μεταφορών προχωρά στην άμεση παράδοση της ΓΑΙΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει πως όλη η τεράστια κτηματική περιουσία της ΓΑΙΟΣΕ (του δημοσίου δλδ) περιέρχεται σε αμιγώς, αμιγέστατα ιδιωτική εταιρεία. Μπορείτε να φανταστείτε τι σημαίνει αυτό κατ’ επέκταση; Ότι υπογράφοντας το εν λόγω μνημόνιο, ο δήμος ουσιαστικά και τυπικά συναινεί και συνομολογεί πως οι παραπάνω χώροι γίνονται αντικείμενο διαπραγμάτευσης όχι με κάποιον δημόσιο φορέα, αλλά πλέον με ιδιωτική ανώνυμη εταιρεία. Αυτό επιθυμεί η δημοτική διοίκηση; Αν όχι, τότε ο δρόμος είναι προφανής: άμεση επιστροφή του μνημονίου στους συντάκτες του και επαναδιαπραγμάτευση των όρων με ειδική προσθήκη πως οι χώροι που απελευθερώνονται παραδίδονται χωρίς την παραμικρή αίρεση στο δήμο με αποκλειστικό σκοπό τη δημιουργία χώρων πρασίνου. Δεν πρέπει να χάσουμε κι αυτή την ευκαιρία. Ήδη ο δήμος μας έχει χάσει τεράστιο ποσοστό πρασίνου από το επιτελούμενο έγκλημα του προαστιακού.

2. Η περίφημη πέμπτη γραμμή. Κι εδώ σιγή ιχθύος. Οι περίφημες εξαγγελίες της νυν δημοτικής διοίκησης περί της κατάργησής της έγιναν καπνός. Ακόμα περιμένουν οι δημότες την περίφημη σύμβαση του Ιούλη 2007 ανάμεσα στο υπουργείο άμυνας και την ΕΡΓΟΣΕ. Ακόμα περιμένουν την επίσημη τοποθέτηση της δημοτικής αρχής.
Εμείς σαν ΑΠΟΔΡΑΣΗ αρνούμαστε τα τετελεσμένα και δεδικασμένα. Η απουσία οιασδήποτε σχετικής αναφοράς για την Πέμπτη γραμμή μέσα στο εν λόγω μνημόνιο οδηγεί στο συμπέρασμα πως η δημοτική αρχή έχει ουσιαστικά συνομολογήσει στη διατήρησή της. Πράγμα που σημαίνει πως έχει κατ’ ουσίαν αποδεχτεί την διαιώνιση του 301 ΕΒ στην περιοχή του δήμου μας με όλες τις τραγικές συνέπειες που απορρέουν απ’ αυτό.
Και σ’ αυτό το σοβαρότατο θέμα η ΑΠΟΔΡΑΣΗ προτείνει την άμεση αποπομπή του μνημονίου και την επανασύνταξή του με την εκ των ων ουκ άνευ προϋπόθεση της μη κατασκευής πέμπτης γραμμής. Εκτός αν η δημοτική αρχή γνωρίζει κάτι που εμείς δεν γνωρίζουμε. Όπως, για παράδειγμα, μια άλλη χρήση αυτής της γραμμής, με βάση πιθανό χρονοδιάγραμμα αποχώρησης του στρατοπέδου. Εδώ είμαστε να πληροφορηθούμε.

3. Το περιβαλλοντικό κομμάτι του μνημονίου. Εδώ η αοριστία, η υποκρισία και ο ραγιαδισμός σπάει τα ρολόγια. Όλοι σας ξέρετε, όλοι σας το ζείτε, ο προαστιακός σιδηρόδρομος επέφερε το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό πλήγμα στο δήμο μας τα τελευταία 50 χρόνια. Χιλιάδες δέντρα κόπηκαν κι ένα από τα τελευταία αλσύλλια εξανδραποδίστηκε. Κάντε, όσοι από σας το βαστάει η καρδιά τους, μια βόλτα από τον πευκώνα να δείτε τι εννοούν οι εργολάβοι όταν μιλούν για πρόοδο.
Με το παρόν μνημόνιο, μας μιλούν για δενδροφυτεύσεις προς αντικατάσταση των κομμένων. Οποία υποκρισία! Το είχαν ξαναπεί αυτό όταν ασέλγησαν πάνω στον πευκώνα. Τα αποτελέσματα τα έχετε δει; Από τα 113 δενδρύλλια που φύτεψαν τα 85 είναι ήδη ξερά και για πέταμα. Διαμαρτυρήθηκε κανείς; Έγινε κάποιο διάβημα της δημοτικής αρχής; Τι σας επιτρέπει σήμερα να τους εμπιστευτείτε; Από που πηγάζει η έξωθεν καλή τους μαρτυρία;

Η ΕΡΓΟΣΕ με τη διαχρονική ανοχή όλων των δημοτικών διοικήσεων μετέτρεψε τη λύση του προαστιακού σε μέγα πρόβλημα για το δήμο μας. Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ, από την πρώτη στιγμή, τόσο με προτάσεις όσο και με παρατηρήσεις, προσπάθησε με όλες της τις δυνάμεις να αποδείξει και καταδείξει πως δε νοείται πρόοδος σε βάρος της ποιότητας ζωής των πολιτών αλλά και σε βάρος του περιβάλλοντος, πράγματα αλληλένδετα.
Θα είναι, κατά την άποψή μας, τεράστιο σφάλμα για το παρόν δημοτικό συμβούλιο να επικυρώσει αυτό το μνημόνιο, το οποίο σε τίποτα απολύτως δεν δεσμεύει τους εργολάβους και απ’ το οποίο τίποτα θετικό δεν μπορεί να περιμένει ο δήμος.
Η δημοτική διοίκηση μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει ουσιαστικά αντισταθμιστικά οφέλη και όχι να συμβιβάζεται με τις οδηγίες και τα συμφέροντα των εργολάβων.
Η πρότασή μας: άρνηση του εν λόγω μνημονίου στο σύνολό του, αποπομπή του προς επανεξέταση και διαμόρφωση δεσμευτικών για την ΕΡΓΟΣΕ όρων σύμφωνα με τα παραπάνω.

Υγ. Είναι τουλάχιστον αστεία η καταγραφή στο μνημόνιο που υπογράφτηκε αρχές Νοέμβρη συγκεκριμένων κυκλοφοριακών παρεμβάσεων (δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, πεζόδρομοι κλπ.) με βάση την κυκλοφοριακή μελέτη που σύμφωνα με το ίδιο το μνημόνιο  έχει προβλεπόμενη ολοκλήρωση τον Δεκέμβριο του 2008!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *