To πρόβλημα του 301 οφείλεται στην έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού στη χώρα…

Πήραμε το παρακάτω ενδιαφέρον mail για το 301 Ε.Β. από τον κ. Κ. Μουστάκα.

Καλημέρα σας
Στην εξαίρετη ανάλυση του άρθρου σας για το 301 Εργοστάσιο Βάσεως, ας καταγράψουμε για μια φορά και την άλλη άποψη, την άποψη εκείνων που έφτασαν πρώτοι στο χώρο αυτό. Εν προκειμένω την άποψη του ΓΕΕΘΑ.
Τι λένε δηλαδή;
Το ίδιο που λέγει και ο ΟΤΕ για το εργοστάσιό του ανάμεσα στις βίλες της Κηφισιάς, ή τον τεράστιο ιστό του στο Ψαλίδι Αμαρουσίου, το ίδιο που λέγει και ο ιδιοκτήτης του “Καστελλόριζου” (ξέρετε, εκείνο το τεράστιο φαγάδικο) στην Κηφισιά πάλι:
Εμείς ήλθαμε πρώτοι, επενδύσαμε με νόμιμο τρόπο, και σεις ήλθατε, όπως τα “άγρια να διώξουν τα ήμερα”.

Αυτό είναι ένα δικαιολογημένο παράπονο, αφού η Κηφισιά, το Μαρούσι, οι Άγιοι Ανάργυροι στις συγκεκριμένες περιοχές είναι τόποι αμιγούς κατοικίας που μορφοποιήθηκαν στο πλαίσιο της αστικοποίησης των περασμένων δεκαετιών.
Δηλαδή φαίνεται ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο στο 301, αλλά είναι γενικότερο και οφείλεται στην έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού στη χώρα. Έτσι οι εσωτερικές μετακινήσεις του πληθυσμού, (αλλά ήδη και ο μεταναστευτικός πυρετός της τελευταίας δεκαετίας) εμφανίζεται να καταλαμβάνουν το κράτος εξ απροόπτου, δημιουργώντας τετελεσμένα: κατοικίες – αρχικά χαμόσπιτα δίπλα σε εργοστάσια, νεκροταφεία και ρυπογόνες εγκαταστάσεις, πολλές φορές μάλιστα καταπατώντας εκτάσεις συνήθως δημόσιες – κι εδώ λοιπόν το κράτος ευθύνεται για την αμέλειά του – αλλά και ιδιωτικές.
Είναι γνωστός π.χ. ο επί δεκαετίες αυθαίρετος οικισμός στο Πέραμα, στα βακούφικα και η πολυετής πολιτική ομηρία των προσφύγων. Εκεί οι άρχοντες την χώρα, αντί να υποστούν συνέπειες για τη δική τους έλλειψη ευαισθησίας, κοινωνικής πρόνοιας, σχεδιασμού και να λογοδοτήσουν για την ταλαιπωρία των προσφύγων (που δημιουργησαν με τις βλακείες τους) έστρεψαν όλα αυτά σε βάρος των δυναστευόμενων!

Αλλά ας μείνουμε στην έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού που είναι η πηγή του προβλήματος με το 301 ΕΒ.
Αυτού που ο κ. Σουφλιάς δεν τόλμησε ούτε στη Βουλή να παρουσιάσει (δεν θα είναι λέει νόμος, αλλά θα πορευόμαστε βάσει αυτού!). Χωροταξικό σχεδιασμό λοιπόν, και μάλιστα μεβραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα έχουν από χρόνια όλες οι χώρες της Ευρώπης (ναι, οι ..κουτόφραγκοι!).
Όμως πρώτο και βασικό εργαλείο του σχεδιασμού αυτού αποτελεί το Κτηματολόγιο. Αυτό, το γιοφύρι της Άρτας, που υπάρχει μόνον σε ορισμένες περιοχές ακόμα. Μόνον στη Ρόδο και στην Κω είναι πλήρες, εκεί το φτιάξανε οι Ιταλοί στις αρχές του προηγούμενου αιώνα, όταν τα Δωδεκάνησα ήταν ιταλικά. Εμείς εδώ έχουμε μόνον Ελαιουργικό, Αμπελουργικό και άλλες αναξιόπιστες καταγραφές, που δίνουν άπειρες δυνατότητες για ρεμούλα, όπως στην περίπτωση της Βιστωνίδας λίμνης και του σκανδάλου της μονής Βατοπεδίου. Και βέβαια, δεν μπορεί να υπάρχει Δασολόγιο, δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τα δάση μας, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόση τελικά είναι αυτή η εκκλησιαστική περιουσία κλπ κλπ.

Η μετακόμιση όμως του 301 ΕΒ δε χρειάζεται να περιμένει το Κτηματολόγιο. Είναι πλέον σαφές και δεδομένο ποια είναι η χρήση της γης εκεί και γιατί ακυρώνει κάθε προηγούμενο στρατιωτικό ή στρατηγικό σχεδιασμό, είτε για τον πόλεμο, είτε για την ειρήνη.
Είναι λάθος να νομίζουμε ότι είναι μεγάλο το κόστος μετεγκατάστασης π.χ. στον Αυλώνα, όπου υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις του στρατού και είναι επίσης κοντά στις σιδηροδρομικές γραμμές, στο δίκτυο λίαν υψηλής τάσης κλπ. Για τα μέτρα του στρατού δεν είναι. Πιο μεγάλη είναι η αντίσταση της γραφειοκρατικής μηχανής που τείνει να δουλεύει όπως πριν, έστω και όταν όλα γύρω έχουν αλλάξει. Γιαυτό θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζουμε τους παράγοντες της αντίστασης, τις αντιρρήσεις που φέρουν, τα επιχειρήματά τους, για να τα καταρρίψουμε ένα-ένα. Όμως κρύβονται πίσω από το στρατιωτικό απόρρητο και δεν κάθονται στο τραπέζι να συζητήσουμε.
Γιατί τότε ίσως να βρίσκαμε και ενδιάμεσες λύσεις. Να διώξουμε δηλαδή ένα τμήμα των εγκαταστάσεων, να ανασάνει ο Δήμος, και να περιοριστούν στο υπόλοιπο. Γιατί εκεί μέσα δε γίνεται μια δουλειά – γίνονται πολλές, κι αυτές σπάνε σε κομμάτια. Να δούμε και το κόστος τους – και ποιες θα μπορούσε να γίνονται έξω.

Πόλλά έχουν αλλάξει στην τεχνολογία οχημάτων τα τελευταία 60 χρόνια, μόνον η σειρήνα του 301 δεν άλλαξε, από μικρό παιδί την έχω ακόμα στα αυτιά μου. Ελπίζω μόνον να πάει τόσο μακρυά που να μην την ξανακούσω. Και τότε το 301 να είναι μια καλή ανάμνηση, ο λόγος που μια τόσο μεγάλη περιοχή διατηρήθηκε μέσα στα χρόνια και δόθηκε ατόφια σε όφελος του Δήμου και του λαού.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας κι ελπίζω να βοήθησα στον κοινό αγώνα.

Με εκτίμηση, Κ. Μ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *