Δημόσια διαβούλευση της ΕΕΤΤ που αφορά και το Δήμο μας

ΘΕΜΑ: Ο τρόπος υπολογισμού των τελών διέλευσης και των τελών χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών από δημόσιες και δημοτικές εκτάσεις.

Μέχρι τις 9 Μαρτίου υπάρχει νέα δημόσια διαβούλευση της ΕΕΤΤ (Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) σχετικά με τον καθορισμό των τελών διέλευσης και χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης των δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών. (Η ΕΕΤΤ είχε πραγματοποιήσει διαβούλευση για το ίδιο θέμα και το 2007, και είχε υποβάλει στο ΥΜΕ εισήγηση για την έκδοση σχετικής κοινής υπουργικής απόφασης, ωστόσο, λόγω της καθυστέρησης αποφάσισε την επανάληψη της  διαβούλευσης για την επικαιροποίηση των απόψεων των φορέων.

Αντικείμενο είναι η έκδοση κανονισμού για τη μεθοδολογία και τον τρόπο υπολογισμού των τελών διέλευσης και των τελών χρήσης δικαιωμάτων διέλευσης δικτύων ηλεκτρονικών επικοινωνιών από δημόσιες και δημοτικές εκτάσεις.

Ο κ. Κ. Μουστάκας μας ενημέρωσε για το θέμα με e-mail, με πολλές και ενδιαφέρουσε επισημάνσεις:
 
Από τήν ανάγνωση του σχεδίου που σας το επισυνάπτω, είναι ξεκάθαρο ότι στόχος τους είναι η ελαχιστοποίηση των εμποδίων που συνήθως θέτουν οι Δήμοι για την ανάπτυξη νέων δικτύων (που αφορούν κύρια τους νέους παρόχους), αλλά και του κόστους που θα έχουν οι πάροχοι (δηλαδή ελαχιστοποίηση των εσόδων των Δήμων).
Δεν προβλέπεται δυνατότητα άρνησης, επιβολής τροποποιήσεων σε διαδρομές, ούτε ανταποδοτικά οφέλη για τους Δήμους.
Μάλιστα, σε εποχή ελεύθερης αγοράς, τίθεται πλαφόν στην τιμή που μπορούν να ζητήσουν οι Δήμοι, ενώ ορισμένα στοιχεία του κόστους των προ-τιμολογούνται κατάλληλα ή προ-καταλαμβάνονται ως ΜΗ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ!

Καμιά βέβαια προσπάθεια για την προστασία των καταναλωτών που έχουν απαυδήσει από τα συνεχή χαντάκια και τις ανωμαλίες στους δρόμους (έχω την εντύπωση ότι έχουμε ένα από τους υψηλότερους δείκτες κατανάλωσης ελαστικών και αμορτισέρ στην Ευρώπη).
Καμιά μέριμνα για το έμμεσο κόστος στη μελλοντική λειτουργία των Δήμων, που επιβαρύνεται εσαεί με τις παρεμβάσεις αυτές στην υποδομή τους (κάθε νέο δημοτικό έργο θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη αυτά τα δίκτυα, να τα προστατεύει και να τα αποκαθιστά όταν τα κόβει, κλπ).
Καμιά μέριμνα για τα κυκλοφοριακά προβλήματα κατά την εκτέλεση των έργων και τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Καμιά μέριμνα για συντονισμό των έργων των νέων δικτύων με εκείνα των άλλων ΔΕΚΟ (ΔΕΗ, Φυσικό αέριο, ΕΥΔΑΠ), για τα οποία βέβαια δεν υπάρχει ανάλογη νομοθεσία και δεν είναι γνωστό εάν και πως θα μπορούσε να εναρμονιστεί. (Εδώ να αναφέρουμε ότι στη Γερμανία υπάρχει ανεξάρτητη Αρχή, η BNetzA, για ΟΛΑ τα δίκτυα, ακριβώς γι αυτό το λόγο. Όμως αυτό φαίνεται είναι μυστικό που το κατέχουν μόνον εκεί ).
 
Στη διαβούλευση βέβαια μπορούν να πάρουν μέρος όλοι και να εκφράσουν απόψεις, αντιρρήσεις κλπ.
Δεν είναι όμως πιθανό ότι αυτές θα μεταβάλουν το χαρακτήρα του κανονισμού, αυτός είναι δεδομένος στο όνομα ανάπτυξης νέων δικτύων και του ανταγωνισμού, σύμφωνα με τις γενικές κατευθύνσεις της ΕΕ.
Φαίνεται ότι ο μόνος χαμένος απ’ όλα αυτά τα παιχνίδια είναι ο καταναλωτής.
Που μένει απελπιστικά ανυπεράσπιστος απέναντι σε πολλά εναλλακτικά δίκτυα, πολλές εναλλακτικές κεραίες, πολλά βενζινάδικα κ.ο.κ. να τον “δουλεύουν” κανονικά. Ένα αχρείαστο, αντιπαραγωγικό και αποπνικτικό μανδύα δηλαδή, που τον περιβάλλει, τον απομυζά και τον εκμεταλλεύεται, σ’ ένα σύστημα άδικο, και καταπιεστικό, στο οποίο ο άνθρωπος είναι πάντα (ως πότε;) ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΡΟΧΟΣ.

Η δική μας θέση 

Η ΑΠΟΔΡΑΣΗ ζητάει από την Δημοτική Αρχή να πάρει πρωτοβουλία τόσο σε τοπικό όσο και σε επίπεδο ΑΣΔΑ, ΤΕΔΚΝΑ, ΚΕΔΚΕ, ώστε η τοπική αυτοδιοίκηση πάρει μέρος στη δημόσια διαβούλευση. 
Το κείμενο βάσης για τη διαβούλευση: keimeno.pdf
Παράδειγμα υπολογισμού τελών: upologismos-telwn.pdf
Το site της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων http://www.eett.gr/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *